Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspension)
Зохицуулагч: AS Autoforum
- g.ganaas
- °Site Admin°
- Бичлэгүүд: 1712
- Нэгдсэн: 8-р сар.17.06 9:38 pm
- Байршил: Inside the Core of Engineering Science
- Contact:
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspension)
Er ni yamar ch orig yamar ch mundag brand-iin amarjin baigaad tas holduu bhad ni hamaagyi tus tas geed davhival doroo l zad tavina.
-
tuvshin0284
- Жирийн Нэгэн Гишvvн

- Бичлэгүүд: 11
- Нэгдсэн: 1-р сар.28.10 11:10 pm
- Байршил: ub
- Contact:
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspension)
11 сард нээх хүйтрээгүй байхад ил зогсоолд машинаа тавьдаг байлаа. ил зогсоолоос гараад 50 метр орчим овон довонтой муухай зам байдаг юмаа. тэгээд 14 хоног хөлдүүгээр нь тэр замаар ширүүхэн явчихсан чинь 4 амаржин будаа. дугуйныхаа тэр хавийн бүх юмруу баахан тос цацагдчихсан байна лээ. бүүр 4-ийн дөрвүүлээ шүү. хүитэн гэдэг ч машины дайсан юмдаа. одоо дулаарахаар 4 ш амаржин авна. японаас орж ирсэн сайн хуучин амаржин авна гэж бодож байна даа. ер нь орж ирсэн амаржин сайн юм байна лэ. заавал KYB, эсвэл хужаа шинэ амаржин гэж байхаар. тоёота спринтер 110.
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspension)
Сайн, бүрэн бүтэн амаржинтай бол донсолгоо, чичиргээг огт мэдэхгүй, машин дотор чимээ шуугиангүй, үнэхээр тав тухтай байдаг. Гэхдээ энэ ч хамгийн гол нь биш. Амаржины төлөв байдал машинтай холбоотой бүх юманд нөлөө үзүүлдэг. Тэгш биш гадаргатай, муу хучилттай, бетон болон чулуун хучилттай зам дугуйнд чичиргээ үүсгэх тул хэрэв амаржин муу бол доргионд дугуй дээш үсэрч явахад хүрдэг. Ийм замаар хурдан давхих хэрэггүй. Дугуй донслох болон тулавч (suspension) бүхэлдээ дайвалзах өөр нэг шалтгаан бол дугуйн тэнцэл (alignment) буруу байх явдал мөн. Бас зөв тэнцвэртэй боловч цохилтоос болж хэв нь алдагдсан муу обуд, эсвэл камер нь гүвгэр төвгөр, шавар шавхай наалдсан зэргээс дугуй доргих ч тохиолдол бий.
Эцэст нь дүгнэхэд, муу амаржинаас болж машин хурд авч, жигд явж чадахгүй, тооромслох болон эргэх, өгсөх ба уруудахад бэрхшээл байнга гарна. Хэдий ийм боловч машины эзэд амаржинаа төдийлөн хайхардаггүй нь бас үнэн. Тэдний олонхи нь өмнө хойно нь амаржины аргаа ядсан дуу тачигнаж байхад явсаар л байдаг. Автосервист орохоос залхуурдаг. Амаржинд мөнгөө гамнаад машинаа эвдлэх нь ч бий.
Харин амаржин бүрэн бүтэн эсэхийг өөрөө шалгах хялбар арга бас байна. Амаржины их биен дээгүүр тос гоожсон эсэхийг нүдээр хараад тогтоож болно. Дараа нь машиныхаа дөрвөн буланд гурав дөрөв дахин дарж дайвалзуулж үзээрэй. Үүний дараа кузов чинь тэгширтлээ нэг удаа л “буцах” ёстой. Хэрэв машин удаан савлах юм уу, эсвэл цохилт тод сонсогдож байгаа бол амаржин хэрэггүй болж солих ёстой болсон гэсэн үг.
Амаржины хувьд гэвэл, шингэнт эргэдүүрийн |гидравлик, манайхан тосон амаржин гэж ярьдаг| ба хийн шингэнт эргэдүүрийн |газогидравлик, манайхан газан амаржин гэдэг| гэсэн хоёр төрлийн амаржин их хэрэглэгддэг. Тэднийг хийн дүүргэлттэй ба ердийн хийн гэж нэрлэх нь ч бий. Шингэнт эргэдүүрийн амаржинд тулавчийн хатуу хэсгүүдийн хэлбэлзлийг зогсоох нь шингэн нэг савнаас нөгөө саванд юүлж, клапанаар дамжуулан эргүүлэн хураах ердийн аргаар хэрэгждэг. Ийм амаржины шингэнд зууралдах чанар өндөртэй тосыг хэрэглэдэг. Хийн шингэнт эргэдүүрт шингэн байх боловч түүнийг эхэлж хийгээр шахаж өгдөг. Хий бол шингэнээс ч илүү шахагдаж чаддаг шүү дээ. Далимд хэлэхэд, зам муу байнга донсолж явдаг манай нөхцөлд хийн шингэнт эргэдүүрийн амаржин нөгөөхөөсөө амархан мууддаг |сайн замд сайн л даа| юм.
Урдаа хөтлөгчтэй машинд МсРherson төрлийн хоёр эрс ялгаатай хойд урд амаржин ашиглагдаж байна. МсРherson бол нэлээд нарийн бүтээцтэй, телескоп шингэнт эргэдүүртэй амаржин. Дэлхийн амаржины зах зээл маш өргөн боловч зарим гол гол үйлдвэрлэгчдээс товч танилцуулья:
TOKICO
Япон улсын нэрт Hitachi Ltd корпорацитай 2004 онд нэгдсэн TOKICO комдани нь Японы Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu гэх мэт нэртэй үйлдвэрлэгчдийн автомашинд тавигддаг Genuine parts буюу оригиналь сэлбэгийг үйлдвэрлэдгээрээ онцлог. Энэ нь тухайн автомашинд зориулан зохион бүтээгчдийн бүтээсэн яг тэр амаржин гэсэн үг юм. Энэ амаржиныг жишээлбэл Toyota Genuine Parts гэсэн савлагаатайгаар болон тухайн үйлдвэрлэгчийн брэнд болох TOKICO гэсэн сав баглаатайгаар худалдаанаас олж болно. Гэхдээ манай орны хувьд хуурамч амаржин худалдан авахаас болгоомжлон баталгаатай газарт хандаж байхыг зөвлөж байна.
KAYABA
Японы KAYABA концерны бүтээгдэхүүнийг японы пүүсүүдээс гадна дэлхийн нэртэй үйлдвэрлэгчид болох Форд, Рено, Пежо зэрэг фирмүүд өргөн ашигладаг. Каяабагийн амаржин замд наалдан тогтворжуулах, жолоодлогод уян хатан зэрэг эдэлгээний сайн чанараас гадна харьцангуй үнэ хямдтай байдаг байна.
KONI
Энэ бол зөвхөн амаржин үйлдвэрлэлээр дагнадаг пүүс. Түүний амаржин олон эд ангиар бусдаас өөр юм. Бас нэг ялгаа нь амаржины шинж чанарыг тохируулах боломжтойд оршино. Заводоос нийлүүлсэн “тэг- байрлал ба “max” байрлал хоёрын хоорондын ялгаа 100%. Энэ боломжийг амаржиныг замын өөр өөр нөхцөл байдал болон машин эзэмшигчийн хувийн онцгой шаардлагад тохируулан ашиглаж болдог. Энэ пүүс амаржины 2500 гаруй загвар үйлдвэрлэдэг. Үнэ өртгийн хувьд манай нөхцлөөр бол үнэтэйд тооцогдоно
MONROE
Белги улсын Monroe компани зах зээл дээр нилээд нэр хүндтэй юм. Түүний гаргадаг амаржины өргөн сонголтын хамгийн сүүлчийнх нь
Sensatrac болж байна. Alfa Romeo-оос Zastava хүртэлх бүх машины амаржины 99%-ийг зөвхөн Monroe гаргаж байна. Monroe-гийн шинэ систем нь хийн амаржин олон жил үйлдвэрлэсэн туршлага дээр үндэслэдэг тул огцом маневрлахад түргэн хариулж, жолоодлогыг хөнгөлж өгдөг болжээ.
SACHS
SACHS пүүс нь бараг 65 жилийн турш амаржины техник үйлдвэрлэгч дэлхийн хамгийн том үйлдвэрлэгчдийн нэг болсоор байна. Олон жилийн туршлага, нэн шинэ материал ба технологийг ашиглах болон зохион бүтээх өвөрмөц шийдэл зэрэг нь SACHS гэсэн нэртэй бүтээгдэхүүнийг Alfa Romeo, Audi, BMW, Mersedes, Lada, Jaguar, Lancia, Peugeot, Saab, Skoda болон өөр олон үйлдвэрийн угсрах шугам дээр олж харах боломж олгожээ. Ийм амаржин үнэхээр үр ашигтай гэдгийг голшток-ын хөдлөх хурд хэр тэнцүү өсөн нэмэгдэж дараа нь аажим тогтворждогоос үзэж болно. Тийм болохоор ийм маркийн амаржин удаан эдлэгддэг, найдвартай, тохь тухтай төдийгүй аюулгүй байдлыг хангаж чаддаг. SACHS пүүс нь машины гүйлтээс үл хамааран амаржиндаа нэг жилийн баталгаа өгдөг билээ.
BOGE
Ийм тэмдэгтэй амаржин Германд үйлдвэрлэгддэг бөгөөд гол төлөв тэдний машинд тавигдсан байдаг. Үүнээс шалтгаалдаг юм уу, эсвэл өөр юмнаас болдог ч юм уу, мэргэжилтнүүд сайн гэж үнэлдэг энэ амаржин Европоос өөр газар бараг худалдддаггүй.
GABRIEL
Ийм амаржин АНУ болон Францад үйлдвэрлэгддэг боловч багаар үйлдвэрлэдэг тул зах зээл дээр их тархаагүй гэж хэлж болно.
DELCO
Энэ бол америк үйлдвэрийн амаржин тул голдуу тэнд угсарсан машинуудад хэрэглэгддэг. Түүгээр ч барахгүй худалдаанд ил гардаггүй зөвхөн үйлдвэрийн цехэд л нийлүүлэгддэг байна. Ийм амаржин өндөр чанартай боловч мэргэжилтнүүдийн үзэж байгаагаар манай замд нэг их тохирохгүй. Тэдний зам бол дээд зэргийн хучилттай хайвэи (Highway) болон автобанн юм.
www.stop.mn
Эцэст нь дүгнэхэд, муу амаржинаас болж машин хурд авч, жигд явж чадахгүй, тооромслох болон эргэх, өгсөх ба уруудахад бэрхшээл байнга гарна. Хэдий ийм боловч машины эзэд амаржинаа төдийлөн хайхардаггүй нь бас үнэн. Тэдний олонхи нь өмнө хойно нь амаржины аргаа ядсан дуу тачигнаж байхад явсаар л байдаг. Автосервист орохоос залхуурдаг. Амаржинд мөнгөө гамнаад машинаа эвдлэх нь ч бий.
Харин амаржин бүрэн бүтэн эсэхийг өөрөө шалгах хялбар арга бас байна. Амаржины их биен дээгүүр тос гоожсон эсэхийг нүдээр хараад тогтоож болно. Дараа нь машиныхаа дөрвөн буланд гурав дөрөв дахин дарж дайвалзуулж үзээрэй. Үүний дараа кузов чинь тэгширтлээ нэг удаа л “буцах” ёстой. Хэрэв машин удаан савлах юм уу, эсвэл цохилт тод сонсогдож байгаа бол амаржин хэрэггүй болж солих ёстой болсон гэсэн үг.
Амаржины хувьд гэвэл, шингэнт эргэдүүрийн |гидравлик, манайхан тосон амаржин гэж ярьдаг| ба хийн шингэнт эргэдүүрийн |газогидравлик, манайхан газан амаржин гэдэг| гэсэн хоёр төрлийн амаржин их хэрэглэгддэг. Тэднийг хийн дүүргэлттэй ба ердийн хийн гэж нэрлэх нь ч бий. Шингэнт эргэдүүрийн амаржинд тулавчийн хатуу хэсгүүдийн хэлбэлзлийг зогсоох нь шингэн нэг савнаас нөгөө саванд юүлж, клапанаар дамжуулан эргүүлэн хураах ердийн аргаар хэрэгждэг. Ийм амаржины шингэнд зууралдах чанар өндөртэй тосыг хэрэглэдэг. Хийн шингэнт эргэдүүрт шингэн байх боловч түүнийг эхэлж хийгээр шахаж өгдөг. Хий бол шингэнээс ч илүү шахагдаж чаддаг шүү дээ. Далимд хэлэхэд, зам муу байнга донсолж явдаг манай нөхцөлд хийн шингэнт эргэдүүрийн амаржин нөгөөхөөсөө амархан мууддаг |сайн замд сайн л даа| юм.
Урдаа хөтлөгчтэй машинд МсРherson төрлийн хоёр эрс ялгаатай хойд урд амаржин ашиглагдаж байна. МсРherson бол нэлээд нарийн бүтээцтэй, телескоп шингэнт эргэдүүртэй амаржин. Дэлхийн амаржины зах зээл маш өргөн боловч зарим гол гол үйлдвэрлэгчдээс товч танилцуулья:
TOKICO
Япон улсын нэрт Hitachi Ltd корпорацитай 2004 онд нэгдсэн TOKICO комдани нь Японы Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu гэх мэт нэртэй үйлдвэрлэгчдийн автомашинд тавигддаг Genuine parts буюу оригиналь сэлбэгийг үйлдвэрлэдгээрээ онцлог. Энэ нь тухайн автомашинд зориулан зохион бүтээгчдийн бүтээсэн яг тэр амаржин гэсэн үг юм. Энэ амаржиныг жишээлбэл Toyota Genuine Parts гэсэн савлагаатайгаар болон тухайн үйлдвэрлэгчийн брэнд болох TOKICO гэсэн сав баглаатайгаар худалдаанаас олж болно. Гэхдээ манай орны хувьд хуурамч амаржин худалдан авахаас болгоомжлон баталгаатай газарт хандаж байхыг зөвлөж байна.
KAYABA
Японы KAYABA концерны бүтээгдэхүүнийг японы пүүсүүдээс гадна дэлхийн нэртэй үйлдвэрлэгчид болох Форд, Рено, Пежо зэрэг фирмүүд өргөн ашигладаг. Каяабагийн амаржин замд наалдан тогтворжуулах, жолоодлогод уян хатан зэрэг эдэлгээний сайн чанараас гадна харьцангуй үнэ хямдтай байдаг байна.
KONI
Энэ бол зөвхөн амаржин үйлдвэрлэлээр дагнадаг пүүс. Түүний амаржин олон эд ангиар бусдаас өөр юм. Бас нэг ялгаа нь амаржины шинж чанарыг тохируулах боломжтойд оршино. Заводоос нийлүүлсэн “тэг- байрлал ба “max” байрлал хоёрын хоорондын ялгаа 100%. Энэ боломжийг амаржиныг замын өөр өөр нөхцөл байдал болон машин эзэмшигчийн хувийн онцгой шаардлагад тохируулан ашиглаж болдог. Энэ пүүс амаржины 2500 гаруй загвар үйлдвэрлэдэг. Үнэ өртгийн хувьд манай нөхцлөөр бол үнэтэйд тооцогдоно
MONROE
Белги улсын Monroe компани зах зээл дээр нилээд нэр хүндтэй юм. Түүний гаргадаг амаржины өргөн сонголтын хамгийн сүүлчийнх нь
Sensatrac болж байна. Alfa Romeo-оос Zastava хүртэлх бүх машины амаржины 99%-ийг зөвхөн Monroe гаргаж байна. Monroe-гийн шинэ систем нь хийн амаржин олон жил үйлдвэрлэсэн туршлага дээр үндэслэдэг тул огцом маневрлахад түргэн хариулж, жолоодлогыг хөнгөлж өгдөг болжээ.
SACHS
SACHS пүүс нь бараг 65 жилийн турш амаржины техник үйлдвэрлэгч дэлхийн хамгийн том үйлдвэрлэгчдийн нэг болсоор байна. Олон жилийн туршлага, нэн шинэ материал ба технологийг ашиглах болон зохион бүтээх өвөрмөц шийдэл зэрэг нь SACHS гэсэн нэртэй бүтээгдэхүүнийг Alfa Romeo, Audi, BMW, Mersedes, Lada, Jaguar, Lancia, Peugeot, Saab, Skoda болон өөр олон үйлдвэрийн угсрах шугам дээр олж харах боломж олгожээ. Ийм амаржин үнэхээр үр ашигтай гэдгийг голшток-ын хөдлөх хурд хэр тэнцүү өсөн нэмэгдэж дараа нь аажим тогтворждогоос үзэж болно. Тийм болохоор ийм маркийн амаржин удаан эдлэгддэг, найдвартай, тохь тухтай төдийгүй аюулгүй байдлыг хангаж чаддаг. SACHS пүүс нь машины гүйлтээс үл хамааран амаржиндаа нэг жилийн баталгаа өгдөг билээ.
BOGE
Ийм тэмдэгтэй амаржин Германд үйлдвэрлэгддэг бөгөөд гол төлөв тэдний машинд тавигдсан байдаг. Үүнээс шалтгаалдаг юм уу, эсвэл өөр юмнаас болдог ч юм уу, мэргэжилтнүүд сайн гэж үнэлдэг энэ амаржин Европоос өөр газар бараг худалдддаггүй.
GABRIEL
Ийм амаржин АНУ болон Францад үйлдвэрлэгддэг боловч багаар үйлдвэрлэдэг тул зах зээл дээр их тархаагүй гэж хэлж болно.
DELCO
Энэ бол америк үйлдвэрийн амаржин тул голдуу тэнд угсарсан машинуудад хэрэглэгддэг. Түүгээр ч барахгүй худалдаанд ил гардаггүй зөвхөн үйлдвэрийн цехэд л нийлүүлэгддэг байна. Ийм амаржин өндөр чанартай боловч мэргэжилтнүүдийн үзэж байгаагаар манай замд нэг их тохирохгүй. Тэдний зам бол дээд зэргийн хучилттай хайвэи (Highway) болон автобанн юм.
www.stop.mn
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspension)
Автомашины хувьд амаржин ямар хэрэгтэйг тайлбарлаад байх бараг хэрэггүй юм. Машин сонирхдог бүх хүн үүнийг ямар нэг хэмжээнд ойлгодог төдийгүй эрт орой хэзээ боловч амаржинаа солих шаардлагатай зайлшгүй тулгардаг. Чухам энд л ямаршуухан амаржин сонгох вэ гэдэг зовлонтой асуудал тулгардаг билээ. Зах зээлд хийц бүтцээрээ төдийгүй үнэ өртгөөрөө ялгаатай олон төрлийн амаржин бий. Нэг төрлийн амаржин ч гэсэн дотроо олон янзын загвартай байж болно. Харин тэр бүхнийг хамгийн хямд хамгийн сайн гэж рекламдах явдал ч гарч байна.
Бүтэц зохиомжийн хувьд ердийн машинд зориулсан амаржины үндсэн хэсэг нь тосон, хийн-тосон буюу хүмүүс хийн гэж нэрлэдэг хоёр хэсэгт хуваагддаг: Эхнийхэд нь ажиллах бие болж тос ашиглагддаг бол хоёрдахид нь тосон дээр нэмж хий шахсан байдаг. Энэ онцлогийг нь хэрэглэгчийн үүднээс сонирхон үзье. Хийтосны амаржин нь тосон амаржиныг бодвол гуч орчим хувиар илүү үнэтэй байдаг. Харин тэд нь юугаараа сайн бэ гэвэл, хий-тосны амаржин нь хөндлөн жижиг зураас үүссэн дэржигнүүртэй замд илүү сайн. Ийм амаржин дэржигнүүртэй замд дугуйг зам руу сайн шахаж өгдөг тул эргэлт хийх боломж илүү. Муу замаар өндөр хурдтай явж байх үедээ замын эргэлтэнд багтах үед энэ чанар нь тод илэрдэг. Тийм учраас жолоодлогыг эрхэмлэн эргэлт нугачаанд машинаа зөв залж байхыг хүсдэг хүмүүс хий-тосны амаржиныг илүүд үздэг нь ойлгомжтой. Гэхдээ энэ хоёр төрлийн амаржины хоорондын ялгаа тийм ч их биш тул тосны амаржин ч тав тухыг хангаж чадна.
Ихэнхи пүүс компаниуд түрэмгий явах дуртай, спортын жолоодлогыг эрхэмлэдэг хүмүүст зориулан агших ба түлхэх хүчийг нь нэмэгдүүлсэн тусгай ангийн амаржин үйлдвэрлэдэг. Ийм амаржинтай машин донсолгоо эргэлттэй замд хурдан явах үед тогтвор сайтай байх боловч нэлээд хатуу явалттай болж тохь тух алдагдах нь бий. Ийм маягийн амаржины тоонд Rancho брэндийн Rs9000 болон Kayaba пүүсийн Ultra SR гэх мэт бүтээгдэхүүнүүд орно. Тюнинг-д зориулсан тусгай амаржины ихэнхийг KONI ба BILSTEIN зэрэг пүүсүүд үйлдвэрлэдэг бөгөөд тэд нь хатуу, бат бөх ба үнэ ихтэй байдаг.
Ер нь амаржины үнийн тухай ярихад хүрвэл, өндөр чанартай, сайн амаржин хямд байна гэдэг үнэхээр худал бөгөөд уран зөгнөл хавьд л тийм байдаг байх. Тийм боловч бас сонголт хийх боломж бий.
Амаржин үйлдвэрлэгчдийн дотор хамгийн нэр хүндтэй нь дээр дурьдсан KONI ба BILSTEIN пүүсүүд маргаангүй мөн боловч тэрхүү өндөр чанартай үнэ ихтэй бүтээгдэхүүнийг заавал худалдан авна гэх нь тэр бүр зөв биш юм. Манайхны ихэнх жолоочийн хувьд тохь тух багатай ч гэсэн тогтвортой, жолоодоход хялбар байх нь гол шалгуур болдог.
Одоо амаржиныг солих тухай хэдэн үг хэлье. Хэрэв та тосон шахуургатай амаржиныг хий-тосон эргэдүүртэйгээр солихыг хүсч байгаа бол дөрвөн амаржинаа нэг зэрэг бүгдийг нь сольсон нь дээр. Харин нэг тэнхлэгт нь хий-тосон эргэдүүртэй, нөгөөд нь тосон эргэдүүртэй амаржинтай явах болвол машины төлөв байдалд өөрчлөлт гардаг. Энэ нь аюулд хүргэхгүй ч гэсэн технологийн хувьд маш буруу юм. Түүнээс гадна амаржинаа сольчихоод элэгдсэн бөөрөнхий суурь, хэмхэрхий дээд дэр, урагдсан тоосноос хамгаалагч, амаржин дээрх цохилт багасгагч зэргийг хэвээр үлдээх нь бүүр ч утгагүй юм. Тулгуурын эд анги элэгдэж хуучирсан бол шинэ амаржин чинь хэвийн биш нөхцөлд ажиллах болж, ачаалал нь ихэсч, жижигхэн хонхор гүдгэрт амаржин эцэстээ тултал чангарч явсаар амархан муудахад хүрдэг.
http://www.stop.mn
Бүтэц зохиомжийн хувьд ердийн машинд зориулсан амаржины үндсэн хэсэг нь тосон, хийн-тосон буюу хүмүүс хийн гэж нэрлэдэг хоёр хэсэгт хуваагддаг: Эхнийхэд нь ажиллах бие болж тос ашиглагддаг бол хоёрдахид нь тосон дээр нэмж хий шахсан байдаг. Энэ онцлогийг нь хэрэглэгчийн үүднээс сонирхон үзье. Хийтосны амаржин нь тосон амаржиныг бодвол гуч орчим хувиар илүү үнэтэй байдаг. Харин тэд нь юугаараа сайн бэ гэвэл, хий-тосны амаржин нь хөндлөн жижиг зураас үүссэн дэржигнүүртэй замд илүү сайн. Ийм амаржин дэржигнүүртэй замд дугуйг зам руу сайн шахаж өгдөг тул эргэлт хийх боломж илүү. Муу замаар өндөр хурдтай явж байх үедээ замын эргэлтэнд багтах үед энэ чанар нь тод илэрдэг. Тийм учраас жолоодлогыг эрхэмлэн эргэлт нугачаанд машинаа зөв залж байхыг хүсдэг хүмүүс хий-тосны амаржиныг илүүд үздэг нь ойлгомжтой. Гэхдээ энэ хоёр төрлийн амаржины хоорондын ялгаа тийм ч их биш тул тосны амаржин ч тав тухыг хангаж чадна.
Ихэнхи пүүс компаниуд түрэмгий явах дуртай, спортын жолоодлогыг эрхэмлэдэг хүмүүст зориулан агших ба түлхэх хүчийг нь нэмэгдүүлсэн тусгай ангийн амаржин үйлдвэрлэдэг. Ийм амаржинтай машин донсолгоо эргэлттэй замд хурдан явах үед тогтвор сайтай байх боловч нэлээд хатуу явалттай болж тохь тух алдагдах нь бий. Ийм маягийн амаржины тоонд Rancho брэндийн Rs9000 болон Kayaba пүүсийн Ultra SR гэх мэт бүтээгдэхүүнүүд орно. Тюнинг-д зориулсан тусгай амаржины ихэнхийг KONI ба BILSTEIN зэрэг пүүсүүд үйлдвэрлэдэг бөгөөд тэд нь хатуу, бат бөх ба үнэ ихтэй байдаг.
Ер нь амаржины үнийн тухай ярихад хүрвэл, өндөр чанартай, сайн амаржин хямд байна гэдэг үнэхээр худал бөгөөд уран зөгнөл хавьд л тийм байдаг байх. Тийм боловч бас сонголт хийх боломж бий.
Амаржин үйлдвэрлэгчдийн дотор хамгийн нэр хүндтэй нь дээр дурьдсан KONI ба BILSTEIN пүүсүүд маргаангүй мөн боловч тэрхүү өндөр чанартай үнэ ихтэй бүтээгдэхүүнийг заавал худалдан авна гэх нь тэр бүр зөв биш юм. Манайхны ихэнх жолоочийн хувьд тохь тух багатай ч гэсэн тогтвортой, жолоодоход хялбар байх нь гол шалгуур болдог.
Одоо амаржиныг солих тухай хэдэн үг хэлье. Хэрэв та тосон шахуургатай амаржиныг хий-тосон эргэдүүртэйгээр солихыг хүсч байгаа бол дөрвөн амаржинаа нэг зэрэг бүгдийг нь сольсон нь дээр. Харин нэг тэнхлэгт нь хий-тосон эргэдүүртэй, нөгөөд нь тосон эргэдүүртэй амаржинтай явах болвол машины төлөв байдалд өөрчлөлт гардаг. Энэ нь аюулд хүргэхгүй ч гэсэн технологийн хувьд маш буруу юм. Түүнээс гадна амаржинаа сольчихоод элэгдсэн бөөрөнхий суурь, хэмхэрхий дээд дэр, урагдсан тоосноос хамгаалагч, амаржин дээрх цохилт багасгагч зэргийг хэвээр үлдээх нь бүүр ч утгагүй юм. Тулгуурын эд анги элэгдэж хуучирсан бол шинэ амаржин чинь хэвийн биш нөхцөлд ажиллах болж, ачаалал нь ихэсч, жижигхэн хонхор гүдгэрт амаржин эцэстээ тултал чангарч явсаар амархан муудахад хүрдэг.
http://www.stop.mn
- batgerel02
- Гавшгай Гишvvн

- Бичлэгүүд: 135
- Нэгдсэн: 12-р сар.18.08 10:53 am
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Амаржинд нэг резин хийгээд байна гээд байхын тэр ямар учиртай хэрэгтэй эд үү гүй юу нөхдөө?Өндөр болгодог эдэлгээг уртасгадаг гэсэн энэ хэр эд вэ. Ширхэг нь 10 000 гэж байна лээ.
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
iim zuild huurtah ni buruu. /edelgeeg urtasgana gevel buur ch anduurch.../
ganst davuu tal ovon tovon donsolgoo nuhtei zamd kuzuv chin door ochij gazart tulah zai ni holdono.
ter irzin chin zugeer l undur bolgono. medeej mashinaa undur bolvol chamd dajgui haragdah bolovch, uildvereesee yaagad engej undur hiij bolooguin,
yamar negen baidlaar ayvah ed angiin hemjeeg uurchilhud, nuguu tald tuuntei holbootoigoor. uur neg bas nelen heden ed angid uurchlult oruulah heregtei.
zuvhun purshin deer nemelt rezin tavilaa gej bodyo. mashin kuzuv tenhleg 2-n hoorondoh zai ihsene. garnii tulknuud-n uilcheliin chiglel baga zereg uurchlugdunu. garni teleh baidal ihsene. amrjinii sunaltin tseg ih deeree ochino.
hudulguun orhod.
-tulknuud buruu ajillana, amarhan evderch medene.
-gar heternii neegdej etsesiin tsegt tuldag bolj medene.
-amarjinnii etsesiin tsegt tulj ehnii shinj ni tug tug tsohij duugarna. daraagiin shinj ni tultal ni tatsnaar amarjinii nas bagasana. mun het tatardsnaar amajinii tavanuudiin boolt setereh ayultai.
-kardan gol tatagdaj reductor, /transmission-uudiig evleh magadlaltai./
- hemjeenee sundur bolsnoos bolj tentsever aldagdah magadlal undur.
- muu irjinees bol pursh buruu ajilaj hugarah hurtel ayultai.
ene buhniig ta BI MEDEJ BN CHAMD YAMAR HAMAATAIiin gevel nadad unheer hamaa ch alga.
ganst davuu tal ovon tovon donsolgoo nuhtei zamd kuzuv chin door ochij gazart tulah zai ni holdono.
ter irzin chin zugeer l undur bolgono. medeej mashinaa undur bolvol chamd dajgui haragdah bolovch, uildvereesee yaagad engej undur hiij bolooguin,
yamar negen baidlaar ayvah ed angiin hemjeeg uurchilhud, nuguu tald tuuntei holbootoigoor. uur neg bas nelen heden ed angid uurchlult oruulah heregtei.
zuvhun purshin deer nemelt rezin tavilaa gej bodyo. mashin kuzuv tenhleg 2-n hoorondoh zai ihsene. garnii tulknuud-n uilcheliin chiglel baga zereg uurchlugdunu. garni teleh baidal ihsene. amrjinii sunaltin tseg ih deeree ochino.
hudulguun orhod.
-tulknuud buruu ajillana, amarhan evderch medene.
-gar heternii neegdej etsesiin tsegt tuldag bolj medene.
-amarjinnii etsesiin tsegt tulj ehnii shinj ni tug tug tsohij duugarna. daraagiin shinj ni tultal ni tatsnaar amarjinii nas bagasana. mun het tatardsnaar amajinii tavanuudiin boolt setereh ayultai.
-kardan gol tatagdaj reductor, /transmission-uudiig evleh magadlaltai./
- hemjeenee sundur bolsnoos bolj tentsever aldagdah magadlal undur.
- muu irjinees bol pursh buruu ajilaj hugarah hurtel ayultai.
ene buhniig ta BI MEDEJ BN CHAMD YAMAR HAMAATAIiin gevel nadad unheer hamaa ch alga.
...
- batgerel02
- Гавшгай Гишvvн

- Бичлэгүүд: 135
- Нэгдсэн: 12-р сар.18.08 10:53 am
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Харин болдгын байхдаа гээд гайхаад л асуулаа. Баярлалаа.
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
gaduur amarjin tseneglene gsn hayg zondoo haragddag hiilgej uzsen hun bna uu?ene yor ni her be?esvel gants hoyr odroo avah gsn ydarsan hunii arguu?
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
амаржин цэнэглэнэ гэвэл. хийж үзсээн. болдгын харин яаж цэнэглэж байгаасаа шалтгаалнада.
-үйлдэрийн цэнэглэлт
хуучин тосыг хоосортол нь цэвэрлэж, ирзинэн салникыг нь солиж, шинэ зориулалтын тос хийнэ. /шинэ амаржин шиг л байна. хийсэн тос, солисон сальникны чанар л мэднэ./
-хулхидаж цэнэглэх
бөөрөнд нь жижкэн цоолно, хуучин тосыг асгана, шинэ буюу хуучны ТАФ гэх /69, 24-н бөгсний/ тосыг хийнэ. нүхийг тавлагчаар бөглөнө. /сальник нь угаасаа тавьсан байсан юм нь дахиад амархан л будаа болно/
хуучин сальник чинь зун болхоор хэвийн темпд ороод гайгуй бариад ирдэг болхоор дулаан цагтаа цэнэглүүлчүүл гайгүй байж болно. мэдээж сэтэрчээгүй бол шүдэ.
-хүтэнд нь хүчлэж ажиллуулж байсан бол ямар ч амаржин будаа болох нь ойлгомтой...
-үйлдэрийн цэнэглэлт
хуучин тосыг хоосортол нь цэвэрлэж, ирзинэн салникыг нь солиж, шинэ зориулалтын тос хийнэ. /шинэ амаржин шиг л байна. хийсэн тос, солисон сальникны чанар л мэднэ./
-хулхидаж цэнэглэх
бөөрөнд нь жижкэн цоолно, хуучин тосыг асгана, шинэ буюу хуучны ТАФ гэх /69, 24-н бөгсний/ тосыг хийнэ. нүхийг тавлагчаар бөглөнө. /сальник нь угаасаа тавьсан байсан юм нь дахиад амархан л будаа болно/
хуучин сальник чинь зун болхоор хэвийн темпд ороод гайгуй бариад ирдэг болхоор дулаан цагтаа цэнэглүүлчүүл гайгүй байж болно. мэдээж сэтэрчээгүй бол шүдэ.
-хүтэнд нь хүчлэж ажиллуулж байсан бол ямар ч амаржин будаа болох нь ойлгомтой...
...
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
heregtei medeelel ogson bayrlalaa Ochki
- Alias
- Халих Хvслийн Жигvvр Гишvvн
- Бичлэгүүд: 1879
- Нэгдсэн: 2-р сар.22.06 6:16 pm
- Байршил: With enough courage, you can do without a reputation.
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Тэгш бус замаар автомашин явахад кузов босоо чиглэлд хэлбэлзэлд ордог нь зорчигчдыг тухгүй болгодог. Гүүшингийн цохилтын хүчийг зөөллөх элемент хэдийчинээ уян байх тусам энэхүү хэлбэлзэлийн далайц ихэсдэг. Иймд кузовын хэлбэлзэлийг унтраах төхөөрөмж тавьдаг бөгөөд түүнийг амортизатор гэж нэрлэнэ.
Амортизаторын үүрэг
- автомашины явалтыг зөөллөнө
- кузовын хэлбэлзэл унтраана
Кузовын хэлбэлзэлийн эрчим хүчийг нэг хөндийгөөс нөгөө хөндий рүү нарийн нүхээр шингэнийг түрж гаргах эсэргүүцэлийн хүч болгон шингээхэд үндэслэдэг.
Хоолой хэлбэрийн амортизаторыг ажиллагаагаар нь
Сунах үед ажилладаг - 1 талын ажиллагаатай
Сунах агших үед ажилладаг - 2 талын ажиллагаатай
Автомашинд зориулсан амортизатор нь ажлын элементээрээ тосон, хийн-тосон буюу хүмүүс хийн гэж нэрлэдэг хоёр хэсэгт хуваагддаг: Эхнийхэд нь ажиллах бие болж тос ашиглагддаг бол хоёрдахид нь тосон дээр нэмж азотын хий шахсан байдаг. Азотын хий нь тостой холигддоггүй шинж чанартай тул тосыг хөөсрөхөөс хамгаалдаг.
Хийн-тосны амортизатор нь тосон амортизаторыг бодвол гуч орчим хувиар илүү үнэтэй байдаг ба дэржигнүүртэй замд илүү сайн. Ийм амортизатор нь дэржигнүүртэй замд дугуйг зам руу сайн шахаж өгдөг тул огцом эргэлт хийхэд автомашин харьцангуй тогтвортой байна.
Тосон амортизаторыг хий-тосон амортизатороор солихоор бол дөрвөн амортизатороо нэг зэрэг бүгдийг нь сольсон нь дээр. Харин нэг тэнхлэгт нь хий-тосон, нөгөөд нь тосон амортизатортой явах болвол машины төлөв байдалд өөрчлөлт гардаг. Энэ нь аюулд хүргэхгүй ч гэсэн технологийн хувьд маш буруу юм. Гүүшин /нум, пүрш, кузов өргөгч/ нь элэгдэж хуучиран уярсан бол хичнээн сайн амортизатор тавьсан ч хэвийн биш нөхцөлд ажиллаж, хэлбэлзэл унтрахгүй ачаалал нь ихэсч, донсолгоонд резин дэрэн дээрээ цохигддог.
Тэгш биш гадаргатай, муу хучилттай, бетон болон чулуун хучилттай зам дугуйнд чичиргээ үүсгэх тул хэрэв амортизатор муу бол доргионд дугуй дээш үсэрч явахад хүрдэг. Ийм замаар муу амортизатортой хурдан давхих хэрэггүй.
Амортизаторын ажиллагааг дараах хялбар аргаар тогтоож болно. Амортизаторын их биен дээгүүр тос гоожсон эсэхийг нүдээр хараад тогтоож болно. Мөн нь автомашины дөрвөн буланд дээшь доош дарж дайвалзуулж үзээрэй. Үүний дараа кузовын хэлбэлзэл амархан унтарч байвал амортизатор сайн байна гэсэн үг.
Амортизаторын үүрэг
- автомашины явалтыг зөөллөнө
- кузовын хэлбэлзэл унтраана
Кузовын хэлбэлзэлийн эрчим хүчийг нэг хөндийгөөс нөгөө хөндий рүү нарийн нүхээр шингэнийг түрж гаргах эсэргүүцэлийн хүч болгон шингээхэд үндэслэдэг.
Хоолой хэлбэрийн амортизаторыг ажиллагаагаар нь
Сунах үед ажилладаг - 1 талын ажиллагаатай
Сунах агших үед ажилладаг - 2 талын ажиллагаатай
Автомашинд зориулсан амортизатор нь ажлын элементээрээ тосон, хийн-тосон буюу хүмүүс хийн гэж нэрлэдэг хоёр хэсэгт хуваагддаг: Эхнийхэд нь ажиллах бие болж тос ашиглагддаг бол хоёрдахид нь тосон дээр нэмж азотын хий шахсан байдаг. Азотын хий нь тостой холигддоггүй шинж чанартай тул тосыг хөөсрөхөөс хамгаалдаг.
Хийн-тосны амортизатор нь тосон амортизаторыг бодвол гуч орчим хувиар илүү үнэтэй байдаг ба дэржигнүүртэй замд илүү сайн. Ийм амортизатор нь дэржигнүүртэй замд дугуйг зам руу сайн шахаж өгдөг тул огцом эргэлт хийхэд автомашин харьцангуй тогтвортой байна.
Тосон амортизаторыг хий-тосон амортизатороор солихоор бол дөрвөн амортизатороо нэг зэрэг бүгдийг нь сольсон нь дээр. Харин нэг тэнхлэгт нь хий-тосон, нөгөөд нь тосон амортизатортой явах болвол машины төлөв байдалд өөрчлөлт гардаг. Энэ нь аюулд хүргэхгүй ч гэсэн технологийн хувьд маш буруу юм. Гүүшин /нум, пүрш, кузов өргөгч/ нь элэгдэж хуучиран уярсан бол хичнээн сайн амортизатор тавьсан ч хэвийн биш нөхцөлд ажиллаж, хэлбэлзэл унтрахгүй ачаалал нь ихэсч, донсолгоонд резин дэрэн дээрээ цохигддог.
Тэгш биш гадаргатай, муу хучилттай, бетон болон чулуун хучилттай зам дугуйнд чичиргээ үүсгэх тул хэрэв амортизатор муу бол доргионд дугуй дээш үсэрч явахад хүрдэг. Ийм замаар муу амортизатортой хурдан давхих хэрэггүй.
Амортизаторын ажиллагааг дараах хялбар аргаар тогтоож болно. Амортизаторын их биен дээгүүр тос гоожсон эсэхийг нүдээр хараад тогтоож болно. Мөн нь автомашины дөрвөн буланд дээшь доош дарж дайвалзуулж үзээрэй. Үүний дараа кузовын хэлбэлзэл амархан унтарч байвал амортизатор сайн байна гэсэн үг.
Гүехэн ус далай болохгүй...
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
goy medeelel bn.
amarhan gedeg ni ehnii helbelzeld l untrah uchirtai. 2 dahi helbelzelruu orj bval muudsan bn....Мөн нь автомашины дөрвөн буланд дээшь доош дарж дайвалзуулж үзээрэй. Үүний дараа кузовын хэлбэлзэл амархан унтарч байвал амортизатор сайн байна гэсэн үг.
...
- Alias
- Халих Хvслийн Жигvvр Гишvvн
- Бичлэгүүд: 1879
- Нэгдсэн: 2-р сар.22.06 6:16 pm
- Байршил: With enough courage, you can do without a reputation.
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Миний хувьд 2 3 дайвалзсдаг машин 130 гаргаж байгаад тормослож зогсоож байсан. Аргагүй шаардлага гэх үү дэ. Урдаа хөтлөгчтэй машин ард диск-н дээр байхгүй, зөвхөн голоороо л кардан авдаг болохоор ахиж урдаа хөтлөгчтэй жаахан өндөр машин хэзээ ч тэгж зогсоохгүй гэдэгтэй санал нийлсэн. АМОРТИЗАТОР гэдэг чинь юун турбо, юун нисдэг далавч. Хамгийн чухал юм гэдгийг практикаас ухаардаг мэт.
Ер нь бол чиний зөв. 1 дайвалзаад л дуусаж байвал сайн гэсэн үг юм байна лээ.
Дараагийн дугаараараа сонирхолтой мэдээлэл бас хүргэнээ
Ер нь бол чиний зөв. 1 дайвалзаад л дуусаж байвал сайн гэсэн үг юм байна лээ.
Дараагийн дугаараараа сонирхолтой мэдээлэл бас хүргэнээ
Гүехэн ус далай болохгүй...
- mongolnet
- Ухаалаг Гэж Жигтэйхэн Гишvvн

- Бичлэгүүд: 198
- Нэгдсэн: 5-р сар.23.02 8:39 pm
- Байршил: german
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Oldman emu, rancho. юун тэр каюаби, токиго, монрое..,
Ялангуяа манай хүйтэнд оолдмаань.
Ялангуяа манай хүйтэнд оолдмаань.
mongolnet
- Frank_Gardine
Mister - Бичлэгүүд: 606
- Нэгдсэн: 4-р сар.06.06 2:42 pm
- Байршил: Traveler™
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Sayhan yavj bgaad armatizator-oo evdelchihlee. Hiin bolhoor dorhnoo budaa bolchihiin. Wagner asia-d vzvvlsen chin negiih ni vne ni say 800 tugrug urd taliin 2lang ni solih heregtei geed bhiin. Zahij avchruulval haanaas ilv hyamd avah bolomjtoi ve? Meddeg hvn baival yaaraltai tuslaarai. Range rover 2004 oniih Part Number: RNB000740
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
нумтай машинд 1 талын буюу зөвхөн татах үед ажилладаг нь дээр үү? Эсвэл 2 талын ажиллагаатайг тавих ёстой юу? Машин тэгш гадаргуу дээр зогсож байх үед амартизаторын явалт 50% дээрээ байвал сайн уу? Тэгээд явахад дээш доошоо ажилаад л...
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
aaaashshshsh manaihaan sarin umnu awsan teregniii pursh hihdnaad dugaraaad bn donsolhoor, ehleeed hoid bsnaa odo urd tal bas chihraaad unsan pursh l yum shig sanagdsan yaahwee nz nara
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Пүрш дуугарна гэж байхгүй байхаа. Харин хүйтрээд энд тэндэхийн резинүүд чинь дуугарч байгаа байх.
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
eniig haan hiidiinОчки написал:амаржин цэнэглэнэ гэвэл. хийж үзсээн. болдгын харин яаж цэнэглэж байгаасаа шалтгаалнада.
-үйлдэрийн цэнэглэлт
хуучин тосыг хоосортол нь цэвэрлэж, ирзинэн салникыг нь солиж, шинэ зориулалтын тос хийнэ. /шинэ амаржин шиг л байна. хийсэн тос, солисон сальникны чанар л мэднэ./
-хулхидаж цэнэглэх
бөөрөнд нь жижкэн цоолно, хуучин тосыг асгана, шинэ буюу хуучны ТАФ гэх /69, 24-н бөгсний/ тосыг хийнэ. нүхийг тавлагчаар бөглөнө. /сальник нь угаасаа тавьсан байсан юм нь дахиад амархан л будаа болно/
хуучин сальник чинь зун болхоор хэвийн темпд ороод гайгуй бариад ирдэг болхоор дулаан цагтаа цэнэглүүлчүүл гайгүй байж болно. мэдээж сэтэрчээгүй бол шүдэ.
-хүтэнд нь хүчлэж ажиллуулж байсан бол ямар ч амаржин будаа болох нь ойлгомтой...
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Haanaas er ni Benz-d taarchih amarjin olj boloh ve? Bi bilstein asuuhad aimaar yne heleed baih um. Neted harahaar KYB gehed l gaigyi l baidag. Haana esvel zahialj boloh ve? helj tus boloohc plz.
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Bluebird U12 iin hoid 2 amartizator yaraltai avna 99049816
MONGOLIIN NEG UDUR
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Монголд тосон амортизатор тохиромжтой гээ биздээ.
Inflation is hidden tax
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Тосон амаржин нь дажгүй дээ
Re: Амортизатор, пүрш, нум болон бусад явах эд анги(Susspens
Hoid 2 budaa urd hoyor yahawdeel bn, solihod uliral hamaagui bizdee nz uudaa, odo garaad solichi geheer hendeere ochij soliuulna, awto zaswarin garuudiig harhaar harwaas hulihnii garuud bh shig kkk. INgeneer nziigaal umnugobi oos irhiig huleehees, ene talaar yu gej boddog we







