LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Зохицуулагч: AS Autoforum
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
mongold yavaagui automat sonata 5 avna.91208060
- bet20
- ¤ Sumo Analyst
- Бичлэгүүд: 1941
- Нэгдсэн: 10-р сар.07.04 12:25 pm
- Байршил: Нэг шат ахин урагшилж байна.
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
V 85L гэсэн нь бодвол банкных нь хэмжээ юм шиг байна.
Дүүргээд лагерь-УБ-лагерь-УБ гэх мэт явахад 350 орчим яваад арай шар асаагүй байна. 400 явж чадахгүйм шиг байна. 24 идээд байгаамуу хаашаа ч юм.
Дүүргээд лагерь-УБ-лагерь-УБ гэх мэт явахад 350 орчим яваад арай шар асаагүй байна. 400 явж чадахгүйм шиг байна. 24 идээд байгаамуу хаашаа ч юм.
eMSMo \_ :-D_/
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Соната-6 юм уу?bet20 написал:V 85L гэсэн нь бодвол банкных нь хэмжээ юм шиг байна.
Дүүргээд лагерь-УБ-лагерь-УБ гэх мэт явахад 350 орчим яваад арай шар асаагүй байна. 400 явж чадахгүйм шиг байна. 24 идээд байгаамуу хаашаа ч юм.
АСАШЁОРЮ ҮҮРД!!!
- bet20
- ¤ Sumo Analyst
- Бичлэгүүд: 1941
- Нэгдсэн: 10-р сар.07.04 12:25 pm
- Байршил: Нэг шат ахин урагшилж байна.
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
370 хавьцаа шар аслаа. 390 хүртэл явуулж байж нэмлээ шд.bet20 написал:V 85L гэсэн нь бодвол банкных нь хэмжээ юм шиг байна.
Дүүргээд лагерь-УБ-лагерь-УБ гэх мэт явахад 350 орчим яваад арай шар асаагүй байна. 400 явж чадахгүйм шиг байна. 24 идээд байгаамуу хаашаа ч юм.
Шулуун замд гайгүй байдаг байх гэж найдаж болох л юм
eMSMo \_ :-D_/
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Миний тооцоогоор наад машин чинь 100-д 21 орчим идэж бна. Үнийн дүнгээр нь дүйцүүлээд бензинээр тооцвол 16 хавьцаа юм уу даа...bet20 написал:370 хавьцаа шар аслаа. 390 хүртэл явуулж байж нэмлээ шд.bet20 написал:V 85L гэсэн нь бодвол банкных нь хэмжээ юм шиг байна.
Дүүргээд лагерь-УБ-лагерь-УБ гэх мэт явахад 350 орчим яваад арай шар асаагүй байна. 400 явж чадахгүйм шиг байна. 24 идээд байгаамуу хаашаа ч юм.
Шулуун замд гайгүй байдаг байх гэж найдаж болох л юм
АСАШЁОРЮ ҮҮРД!!!
- bet20
- ¤ Sumo Analyst
- Бичлэгүүд: 1941
- Нэгдсэн: 10-р сар.07.04 12:25 pm
- Байршил: Нэг шат ахин урагшилж байна.
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Харин тийм байна.
Тэгээд банкаараа 400-хан км явж байна, ГАЗ-н колонк хайж, зорьж очиж байна, оочерлож байна...
Бензин бол дурын газраасаа авна шд гээд л харьцуулбал ГАЗ-н тэрэг илүү юм байгаамуу? надад лав мэдрэгдсэнгүй
Тэгээд банкаараа 400-хан км явж байна, ГАЗ-н колонк хайж, зорьж очиж байна, оочерлож байна...
Бензин бол дурын газраасаа авна шд гээд л харьцуулбал ГАЗ-н тэрэг илүү юм байгаамуу? надад лав мэдрэгдсэнгүй
eMSMo \_ :-D_/
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Энэ ч яахав, тухайн жолоочийн хувийн зохион байгуулалтын л асуудал. Өглөө эрт босоод дүүргэчээд байхад хэсэгтээ л болно шд.bet20 написал: ГАЗ-н колонк хайж, зорьж очиж байна, оочерлож байна...
Харин энэ их иддэг нь л хэцүү юм.
АСАШЁОРЮ ҮҮРД!!!
-
feat.batuk
- Өсөх Ирээдvйтэй Гишvvн

- Бичлэгүүд: 4
- Нэгдсэн: 8-р сар.04.13 4:02 am
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
say 7sard orj irsen mehanik 6 awsan 10000 myngad 80 km ywj bna le unigasaas awsan
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
za gaz mashin avlaa.Daewoo Rezzo? idleg ni diildehgui ni ee.bankaaraa shuluund 410 yavj bn.hotod 20 gargaj idej bn.yaaj idlegiine bagsgah ve?
- bet20
- ¤ Sumo Analyst
- Бичлэгүүд: 1941
- Нэгдсэн: 10-р сар.07.04 12:25 pm
- Байршил: Нэг шат ахин урагшилж байна.
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Банкиндаа 40 гаран литр газ орно гэж байхгүй биз дээ.
Багажаа онгойлгож байгаад 1 хий авдаг гэх юм. Тэрийг нь яаж авдагийн нь мэдэх хүн байна уу?
Багажаа онгойлгож байгаад 1 хий авдаг гэх юм. Тэрийг нь яаж авдагийн нь мэдэх хүн байна уу?
eMSMo \_ :-D_/
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
humuusei haachaa ve .Daewoo Rezzo hotod 100d 18-19 idej bn .hotoos garaad 12-13.yaaj baga iruuleh ve.
- ilmaren
- Өвөг Дээдсийн Сахиус Гишvvн

- Бичлэгүүд: 720
- Нэгдсэн: 6-р сар.12.06 8:53 pm
- Байршил: Салхитай хамт
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Gaz iig benzin bolguul ih iddeg geh yum. Gaz Benzin 2 yag yugaaraa yalgaatai yum humuusee? Motoriig ni benzin motoroor solivol ilvv naidvartai yu?
Gazan mashinii gants l taalagdahgui zuil bn ter ni gaz tugeeguuriin gazariih ni oochir eee bazar vain....
Gazan mashinii gants l taalagdahgui zuil bn ter ni gaz tugeeguuriin gazariih ni oochir eee bazar vain....
Мөрөөдлийн зүг...
- GaNBaYaR
- • Moderator

- Бичлэгүүд: 8638
- Нэгдсэн: 11-р сар.12.02 11:06 am
- Байршил: Тусгаар тогтнолын өдөр 12-р сарын 29-ний өдөр.
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
өглөө 9-11 эсвэл орой 17-20 цагийн хооронд их байдаг харагдана лээ.
бусад цагт нь авбал асуудалгүй бус уу?
идэлтийн тухайд манайд байтугай солонгосдоо чаддаг хүн нь цөөхөн тул бага хар туршлагаараа л сольж байна даа.
бусад цагт нь авбал асуудалгүй бус уу?
идэлтийн тухайд манайд байтугай солонгосдоо чаддаг хүн нь цөөхөн тул бага хар туршлагаараа л сольж байна даа.
Би Монгол Эр Хүн.
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Negent uildwerlesen gazar n baga iddeg bolgoj bolku bolool naash zarj bgan bishu. Ih idejaagaa bol huwi zayataigaa ewlerhiimdaa.
- ilmaren
- Өвөг Дээдсийн Сахиус Гишvvн

- Бичлэгүүд: 720
- Нэгдсэн: 6-р сар.12.06 8:53 pm
- Байршил: Салхитай хамт
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Aan zov zov gaz bol gazaaraa l duussan ni deer yum bn. Harin dajgui unetei dajgui mashin avah getel gaz gene. Zarah gej bgaa hun ni benzin bolgood ogoj bolno geed bsiim
Мөрөөдлийн зүг...
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
say erdenet yvaad irlee shuluundaa 12 idej bna bolj bn l gej dvgnelee
- ~Maya&
- Олны Танил Гишvvн

- Бичлэгүүд: 505
- Нэгдсэн: 10-р сар.11.04 4:06 pm
- Байршил: Somewhere in Empire of Mongolia
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
gasan sonata 6 shuluunda 3aas geesh haaztai yavval 5-6 iddeg gesen tsu yaria bn. darhan, erdenetiin tenderiin mashinuud tegiin bh. neg tegej yavj uzhees.
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Шатахууны тогтворгүй үнийн өсөлт машин үйлдвэрлэгч нарыг энергийн өөр нэгэн эх үүсвэр болох цахилгаан,газ бас био түлшинд анхаарал хандуулахад хүргэж байна.Солонгосын машин үйлдвэрлэгч нарын шинэ автомашинууд LPi (Liquid Propane Injection) систем гэж нэрлэгдэж байгаа сүүлийн үеийн технологийн газан баллоноор тоноглогдож байгаа. Энэ схемийн гол онцлог нь бас уламжлалт ГБТ-ээс /Газан баллон нь төхөөрөмж/ ялгаатай нь газ автомашины коллектор луу шууд шахмал янзаар цацагдахад орших юм байна. Энэ схемд маш олон авууштай чанар бий. Гэвч манай орны хувьд энэ шинэ схем одоогоор хүртээмжгүй байгаа.
image
Солонгосын шинэ LPi ГБТ тоноглогдсон техник манай оронд хэрэглэж байгаа оросын газтай хэр нийцтэй юм бол?
Автомашины түлшний оронд ашиглаж байгаа газ нь пропан-бутан (LPG) бас метан (CNG) гэсэн хоёр үндсэн төрөлтэй юм байна. Пропан – С3Н8, Бутан – С4Н10. LPi системтэй автомашинууд пропан-бутан дээр тулгуурлан ажиллах бөгөөд манай оронд ашиглахад ямар ч асуудалгүй юм байна. Өмнөд солонгос улс оросын зөөврийн газ хэрэглэдэг болохоор энэ төхөөрөмжийг оросын газад тулгуурлан зохион бүтээсэн байна. Hyundai компани энэ технологийг боловсруулж үйлдвэрлэлд оруулахын тулд ойролцоогоор 180 сая ам.доллар зарцуулсан байна.
Манайд улсад байгаа газын чанарын хувьд солонгосынхоос бараг ялгаагүй. Газ үйлдвэрлэх нь шингэн төрлийн шатахуун үйлдвэрлэхээс амархан юм байна. Түүнээс гадна газыг өөр ямар нэгэн зүйлтэй холих боломжгүй. Газын даралт савандаа 10 атмосфер хүрдэг болохоор юм холих аргагүй.
Орц найрлага
Пропан
Бутан
Бензин(АИ-93)
Октаны тоо
112
95
93
Стехиометрик хольцын шаталтын дулаан, МДж/м3
3,41
3,47
3,55
Түлш шатахад хэрэгтэй агаарын эзлэхүүн, м3/кг
12,81
12,64
12,35
Дөлийн хамрах хүрээний хамгийн дээд хурд , м/с
0,810
0,825
0,850
Хамгийн их шахагдах байдал, о.е.
10-12
8,5
8,2
Манай орон солонгосыг бодвол эрс тэс уур амьсгалтай. Шинэ төхөөрөмж ийм цаг агаарыг тэсэх болов уу?
LPi-тай машинуудын хувьд өвлийн нөхцөлд ямар ч асуудалгүй. Түүнээс гадна хүйтэнд LPi системтэй машин бензин машинаас хурдан асдаг бөгөөд газ нь бензинийг бодвол хурдан ууршдаг бас свечийг норгохгүйтэй холбоотой юм байна.. Үйлдвэрлэгч үйлдвэр төхөөрмжийг -40 өөс +40 хүртэлх температурт ашиглах боломжийн баталгаа өгдөг юм байна.
LPi систем хэр аюулгүй вэ? Заримдаа газан баллонтой холбоотой дэлбэрэлтүүдийн талаар сонсогдох юм...
Газ бензинтэй адилхан агаар дахь бөөгнөрөл нь тодорхой хэмжээнд хүрснээр дэлбэрдэг.Газан баллон өндөр даралтан доор байгаа болохоор дотогш агаар орох боломжгүй, харин бензин эсвэл түлшний бак дотор агаарын хольц байдаг. Агаарт дэлбэрэлт болохын тулд баллоноос газ алдах нөхцөл бий болох хэрэгтэй. Дашрамд хэлэхэд газан түлшний систем бензинийг бодвол илүү хамгаалагдсан байдаг. Аваар ослын хувьд маш олон хамгаалалтын системтэй бөгөөд өндрөөс унагаах, галт сумаар буудах,маш өндөр температурын нөлөө, галын тэсвэр г.м маш олон туршилтад оруулан шалгагдсан байна. Баллоны ханын зузаан 3-5 мм бол бензиний бак 0,8 мм бас маш хүчтэй цохилт даах чадвартай. Маш аюултай авар ослын дараа машинаас юу ч үлдээгүй байхад баллон бүтэн байх жишээтэй олон тохиолдол бий.
Америкийн газын холбооноос гаргасан статистикийн байдлаар 10 жилийн турш 2400 газаар ажилладаг автомашинууд нийтдээ 280 сая км явсан байна. Энэ хугацаанд 1360 осол гаргаснаас 180 тохиолдол нь баллоны хэсэгт гэмтэл учируулсан боловч нэг ч баллон гэмтээгүй байна.
LPi системтэй машин бензин бас газаар нэгэн зэрэг ажиллах боломжтой юу? Эсвэл дан ганц газаар ажиллах уу? Хэрэв тийм бол бензинээр явдаг болгож янзалж болох уу?
LPi систем нь бензин инжекторын системтэй автомашины адил ажиллах юм байна. Шингэн газын цацралт бүхэлдээ бензинийг орлож чаддаг болохоор солонгосын газан автомашинуудад тусдаа бензин цацах систем байдаггүй юм байна.
Онолын хувьд машины хөдөлгүүрүүдийн ангилал адилхан болохоор газан системийг бензин болгож болно. Манай монгол засварчид бас хийдэг юм байна лээ.
LPi –тай автомашинд түлшний шүүлтүүр байгаа болов уу? Тэрээр бүх завгаруудад байдаг уу? Хэд орчим байх бөгөөд ямар хугацааны горимтой солих вэ?
LPi системтэй бүх автомашинууд түлшний шүүлтүүртэй. Газ нь бензинийг бодвол цэвэрхэн болохоор зарим тэрэгнүүд 4 жилийн хугацааны турш нэг ч удаа солиогүй байна. Газан шүүлтүүрийг солих үнэ өртөг нь бензиний шүүлтүүрийг бодвол хямдхан.
Өнөөгийн бензиний үнийн хөөрөгдлөөс болоод, зарим автомашин худалдагч нар солонгосоос газан системтэй машин худалдаж аваад эх орондоо оруулж ирээд бензин болгож янзлаад өндөр үнээр худалддаг нь нууц биш болжээ.
Тодруулга.
Газан баллон болгон бүхэл бүтэн аюулгүй байдлыг хангасан системтэй юм байна. Үүнд:
Газ алдагдахаас сэргийлэх: түгээлтийн гол газын хоолой тасарсан тохиолдолд аваарын хурдны хавхлага ажиллаж баллоноос гарах газыг хаана.
Баллон хэт дүүрэхээс сэргийлэх: газ өөрөө тэлэх аюултай юм байна. Гадаа -30 градус болон +20 градусын тасалгаанд баллон дах даралт ихсэж магадгүй болохоор аварын газ хаялт явагддаг байна. Үүнээс зайлс хийхийн тулд газан баллонд олон үйлдэлтэй хавхлага суурилуулдаг байна. Энэ нь баллоныг 80-85% -иас хэтрүүлж дүүргэдэггүй юм байна.
Баллоныг гэмтэхээс хамгаалах: хэрэв баллоны даралт ихэссэн бол /жишээ нь: машинд гал гарсан бол/ газан баллон аюулгүйн системийн хамгаалатын хавхлагаар тоноглогдсон байна. Энэ нь илүүдлийг автомашины гадна агааржуулалтын системээр гадагшлуулдаг байна.
Энэ бүх тоноглолууд жолоочийн оролцоогүйгээр автоматаар ажилладаг байна. Хэрэв энэ бүгдийн аль нэг нь ажиллахгүй нөхцөлд жолооч өөрөө гараар хаах боломжтой.
LPG болон LPI хоорондын ялгаатай тал
Ерөнхийдөө LPG бол олон улсын стандартад нийцсэн бөгөөд LPG-тай автомашинууд өмнөд солонгосын анхаарлын дунд байгаа. Тэр дундаас ялангуяа LPI моторыг их анхааралдаа авч байгаа юм байна. Адил түлш хэрэглэж байгаа ч ашгийн хувьд тогтуун, чанар талаасаа LPG мотороос LPI мотор хамаагүй илүү давуу талтай юм байна.
Ерөнхийдөө LPG эзэмшигч жолооч нар 5 жилийн өмнөөс LPI машиныг худалдан авах хэрэгтэй гэж үзсэн байна. LPI мотор нь одоо байгаа LPG мотортой дараах зүйлүүдээр ялгаатай юм байна.
Одоо байгаа LPG мотор бензин мотороос 60% иар хэмнэлттэй бол LPI моторын нөхцөлд бензин хөдөлгүүртэй харцуулахад 80 % -иар хэмнэлттэй юм байна.LPG мотор өвлийн нөхцөлд тохиромжгүй, харин LPI моторын нөхцөлд өвлийн нөхцөлд тун тохиромжтой юм байна. LPG мотор гүвээ толгод дээр гарахдаа хүч дутагдах тохиолдол их байдаг, харин LPI моторын хувьд хүчин чадлын хувьд хүчтэй болохоор түүн шиг асуудал нэг их байгүй. Сүүлийн үед ачааны хүнд механизмын авто машин хүртэл хэрэглэх болсон байна. LPI мотороос харвал LPG мотороос бүх талаараа илүү давуу талтай төгс юм байна. Байгаль орчинд ээлтэй нь хувьд ч бас LPI илүү давуу юм байна.
LPG моторын хийн төлөв байдалд зөв тохируулах хэцүү ч дулааны хэм дагаад эзлэхүүн хувирч өөрчлөгддөг учраас янз бүрийн асуудлууд үүсдэг. Сүүлийн 5 жилийн өмнөөс бүх такси болон үйлчилгээний, түрээсийн бас түүгээр зогсохгүй бонготой адил 1 тонн ачааны тэрэг хүртэл хэрэглэх болсон байна.
post by MOTO.MN
image
Солонгосын шинэ LPi ГБТ тоноглогдсон техник манай оронд хэрэглэж байгаа оросын газтай хэр нийцтэй юм бол?
Автомашины түлшний оронд ашиглаж байгаа газ нь пропан-бутан (LPG) бас метан (CNG) гэсэн хоёр үндсэн төрөлтэй юм байна. Пропан – С3Н8, Бутан – С4Н10. LPi системтэй автомашинууд пропан-бутан дээр тулгуурлан ажиллах бөгөөд манай оронд ашиглахад ямар ч асуудалгүй юм байна. Өмнөд солонгос улс оросын зөөврийн газ хэрэглэдэг болохоор энэ төхөөрөмжийг оросын газад тулгуурлан зохион бүтээсэн байна. Hyundai компани энэ технологийг боловсруулж үйлдвэрлэлд оруулахын тулд ойролцоогоор 180 сая ам.доллар зарцуулсан байна.
Манайд улсад байгаа газын чанарын хувьд солонгосынхоос бараг ялгаагүй. Газ үйлдвэрлэх нь шингэн төрлийн шатахуун үйлдвэрлэхээс амархан юм байна. Түүнээс гадна газыг өөр ямар нэгэн зүйлтэй холих боломжгүй. Газын даралт савандаа 10 атмосфер хүрдэг болохоор юм холих аргагүй.
Орц найрлага
Пропан
Бутан
Бензин(АИ-93)
Октаны тоо
112
95
93
Стехиометрик хольцын шаталтын дулаан, МДж/м3
3,41
3,47
3,55
Түлш шатахад хэрэгтэй агаарын эзлэхүүн, м3/кг
12,81
12,64
12,35
Дөлийн хамрах хүрээний хамгийн дээд хурд , м/с
0,810
0,825
0,850
Хамгийн их шахагдах байдал, о.е.
10-12
8,5
8,2
Манай орон солонгосыг бодвол эрс тэс уур амьсгалтай. Шинэ төхөөрөмж ийм цаг агаарыг тэсэх болов уу?
LPi-тай машинуудын хувьд өвлийн нөхцөлд ямар ч асуудалгүй. Түүнээс гадна хүйтэнд LPi системтэй машин бензин машинаас хурдан асдаг бөгөөд газ нь бензинийг бодвол хурдан ууршдаг бас свечийг норгохгүйтэй холбоотой юм байна.. Үйлдвэрлэгч үйлдвэр төхөөрмжийг -40 өөс +40 хүртэлх температурт ашиглах боломжийн баталгаа өгдөг юм байна.
LPi систем хэр аюулгүй вэ? Заримдаа газан баллонтой холбоотой дэлбэрэлтүүдийн талаар сонсогдох юм...
Газ бензинтэй адилхан агаар дахь бөөгнөрөл нь тодорхой хэмжээнд хүрснээр дэлбэрдэг.Газан баллон өндөр даралтан доор байгаа болохоор дотогш агаар орох боломжгүй, харин бензин эсвэл түлшний бак дотор агаарын хольц байдаг. Агаарт дэлбэрэлт болохын тулд баллоноос газ алдах нөхцөл бий болох хэрэгтэй. Дашрамд хэлэхэд газан түлшний систем бензинийг бодвол илүү хамгаалагдсан байдаг. Аваар ослын хувьд маш олон хамгаалалтын системтэй бөгөөд өндрөөс унагаах, галт сумаар буудах,маш өндөр температурын нөлөө, галын тэсвэр г.м маш олон туршилтад оруулан шалгагдсан байна. Баллоны ханын зузаан 3-5 мм бол бензиний бак 0,8 мм бас маш хүчтэй цохилт даах чадвартай. Маш аюултай авар ослын дараа машинаас юу ч үлдээгүй байхад баллон бүтэн байх жишээтэй олон тохиолдол бий.
Америкийн газын холбооноос гаргасан статистикийн байдлаар 10 жилийн турш 2400 газаар ажилладаг автомашинууд нийтдээ 280 сая км явсан байна. Энэ хугацаанд 1360 осол гаргаснаас 180 тохиолдол нь баллоны хэсэгт гэмтэл учируулсан боловч нэг ч баллон гэмтээгүй байна.
LPi системтэй машин бензин бас газаар нэгэн зэрэг ажиллах боломжтой юу? Эсвэл дан ганц газаар ажиллах уу? Хэрэв тийм бол бензинээр явдаг болгож янзалж болох уу?
LPi систем нь бензин инжекторын системтэй автомашины адил ажиллах юм байна. Шингэн газын цацралт бүхэлдээ бензинийг орлож чаддаг болохоор солонгосын газан автомашинуудад тусдаа бензин цацах систем байдаггүй юм байна.
Онолын хувьд машины хөдөлгүүрүүдийн ангилал адилхан болохоор газан системийг бензин болгож болно. Манай монгол засварчид бас хийдэг юм байна лээ.
LPi –тай автомашинд түлшний шүүлтүүр байгаа болов уу? Тэрээр бүх завгаруудад байдаг уу? Хэд орчим байх бөгөөд ямар хугацааны горимтой солих вэ?
LPi системтэй бүх автомашинууд түлшний шүүлтүүртэй. Газ нь бензинийг бодвол цэвэрхэн болохоор зарим тэрэгнүүд 4 жилийн хугацааны турш нэг ч удаа солиогүй байна. Газан шүүлтүүрийг солих үнэ өртөг нь бензиний шүүлтүүрийг бодвол хямдхан.
Өнөөгийн бензиний үнийн хөөрөгдлөөс болоод, зарим автомашин худалдагч нар солонгосоос газан системтэй машин худалдаж аваад эх орондоо оруулж ирээд бензин болгож янзлаад өндөр үнээр худалддаг нь нууц биш болжээ.
Тодруулга.
Газан баллон болгон бүхэл бүтэн аюулгүй байдлыг хангасан системтэй юм байна. Үүнд:
Газ алдагдахаас сэргийлэх: түгээлтийн гол газын хоолой тасарсан тохиолдолд аваарын хурдны хавхлага ажиллаж баллоноос гарах газыг хаана.
Баллон хэт дүүрэхээс сэргийлэх: газ өөрөө тэлэх аюултай юм байна. Гадаа -30 градус болон +20 градусын тасалгаанд баллон дах даралт ихсэж магадгүй болохоор аварын газ хаялт явагддаг байна. Үүнээс зайлс хийхийн тулд газан баллонд олон үйлдэлтэй хавхлага суурилуулдаг байна. Энэ нь баллоныг 80-85% -иас хэтрүүлж дүүргэдэггүй юм байна.
Баллоныг гэмтэхээс хамгаалах: хэрэв баллоны даралт ихэссэн бол /жишээ нь: машинд гал гарсан бол/ газан баллон аюулгүйн системийн хамгаалатын хавхлагаар тоноглогдсон байна. Энэ нь илүүдлийг автомашины гадна агааржуулалтын системээр гадагшлуулдаг байна.
Энэ бүх тоноглолууд жолоочийн оролцоогүйгээр автоматаар ажилладаг байна. Хэрэв энэ бүгдийн аль нэг нь ажиллахгүй нөхцөлд жолооч өөрөө гараар хаах боломжтой.
LPG болон LPI хоорондын ялгаатай тал
Ерөнхийдөө LPG бол олон улсын стандартад нийцсэн бөгөөд LPG-тай автомашинууд өмнөд солонгосын анхаарлын дунд байгаа. Тэр дундаас ялангуяа LPI моторыг их анхааралдаа авч байгаа юм байна. Адил түлш хэрэглэж байгаа ч ашгийн хувьд тогтуун, чанар талаасаа LPG мотороос LPI мотор хамаагүй илүү давуу талтай юм байна.
Ерөнхийдөө LPG эзэмшигч жолооч нар 5 жилийн өмнөөс LPI машиныг худалдан авах хэрэгтэй гэж үзсэн байна. LPI мотор нь одоо байгаа LPG мотортой дараах зүйлүүдээр ялгаатай юм байна.
Одоо байгаа LPG мотор бензин мотороос 60% иар хэмнэлттэй бол LPI моторын нөхцөлд бензин хөдөлгүүртэй харцуулахад 80 % -иар хэмнэлттэй юм байна.LPG мотор өвлийн нөхцөлд тохиромжгүй, харин LPI моторын нөхцөлд өвлийн нөхцөлд тун тохиромжтой юм байна. LPG мотор гүвээ толгод дээр гарахдаа хүч дутагдах тохиолдол их байдаг, харин LPI моторын хувьд хүчин чадлын хувьд хүчтэй болохоор түүн шиг асуудал нэг их байгүй. Сүүлийн үед ачааны хүнд механизмын авто машин хүртэл хэрэглэх болсон байна. LPI мотороос харвал LPG мотороос бүх талаараа илүү давуу талтай төгс юм байна. Байгаль орчинд ээлтэй нь хувьд ч бас LPI илүү давуу юм байна.
LPG моторын хийн төлөв байдалд зөв тохируулах хэцүү ч дулааны хэм дагаад эзлэхүүн хувирч өөрчлөгддөг учраас янз бүрийн асуудлууд үүсдэг. Сүүлийн 5 жилийн өмнөөс бүх такси болон үйлчилгээний, түрээсийн бас түүгээр зогсохгүй бонготой адил 1 тонн ачааны тэрэг хүртэл хэрэглэх болсон байна.
post by MOTO.MN
Uyanga bi chamd Hairtai!
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
gazan mehanik sonata 6 yr ni 100 d heden litr gaz zartsuuldag ym be hel ugj tus bolooch ?
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
msn2 написал:Шатахууны тогтворгүй үнийн өсөлт машин үйлдвэрлэгч нарыг энергийн өөр нэгэн эх үүсвэр болох цахилгаан,газ бас био түлшинд анхаарал хандуулахад хүргэж байна.Солонгосын машин үйлдвэрлэгч нарын шинэ автомашинууд LPi (Liquid Propane Injection) систем гэж нэрлэгдэж байгаа сүүлийн үеийн технологийн газан баллоноор тоноглогдож байгаа. Энэ схемийн гол онцлог нь бас уламжлалт ГБТ-ээс /Газан баллон нь төхөөрөмж/ ялгаатай нь газ автомашины коллектор луу шууд шахмал янзаар цацагдахад орших юм байна. Энэ схемд маш олон авууштай чанар бий. Гэвч манай орны хувьд энэ шинэ схем одоогоор хүртээмжгүй байгаа.
image
Солонгосын шинэ LPi ГБТ тоноглогдсон техник манай оронд хэрэглэж байгаа оросын газтай хэр нийцтэй юм бол?
Автомашины түлшний оронд ашиглаж байгаа газ нь пропан-бутан (LPG) бас метан (CNG) гэсэн хоёр үндсэн төрөлтэй юм байна. Пропан – С3Н8, Бутан – С4Н10. LPi системтэй автомашинууд пропан-бутан дээр тулгуурлан ажиллах бөгөөд манай оронд ашиглахад ямар ч асуудалгүй юм байна. Өмнөд солонгос улс оросын зөөврийн газ хэрэглэдэг болохоор энэ төхөөрөмжийг оросын газад тулгуурлан зохион бүтээсэн байна. Hyundai компани энэ технологийг боловсруулж үйлдвэрлэлд оруулахын тулд ойролцоогоор 180 сая ам.доллар зарцуулсан байна.
Манайд улсад байгаа газын чанарын хувьд солонгосынхоос бараг ялгаагүй. Газ үйлдвэрлэх нь шингэн төрлийн шатахуун үйлдвэрлэхээс амархан юм байна. Түүнээс гадна газыг өөр ямар нэгэн зүйлтэй холих боломжгүй. Газын даралт савандаа 10 атмосфер хүрдэг болохоор юм холих аргагүй.
Орц найрлага
Пропан
Бутан
Бензин(АИ-93)
Октаны тоо
112
95
93
Стехиометрик хольцын шаталтын дулаан, МДж/м3
3,41
3,47
3,55
Түлш шатахад хэрэгтэй агаарын эзлэхүүн, м3/кг
12,81
12,64
12,35
Дөлийн хамрах хүрээний хамгийн дээд хурд , м/с
0,810
0,825
0,850
Хамгийн их шахагдах байдал, о.е.
10-12
8,5
8,2
Манай орон солонгосыг бодвол эрс тэс уур амьсгалтай. Шинэ төхөөрөмж ийм цаг агаарыг тэсэх болов уу?
LPi-тай машинуудын хувьд өвлийн нөхцөлд ямар ч асуудалгүй. Түүнээс гадна хүйтэнд LPi системтэй машин бензин машинаас хурдан асдаг бөгөөд газ нь бензинийг бодвол хурдан ууршдаг бас свечийг норгохгүйтэй холбоотой юм байна.. Үйлдвэрлэгч үйлдвэр төхөөрмжийг -40 өөс +40 хүртэлх температурт ашиглах боломжийн баталгаа өгдөг юм байна.
LPi систем хэр аюулгүй вэ? Заримдаа газан баллонтой холбоотой дэлбэрэлтүүдийн талаар сонсогдох юм...
Газ бензинтэй адилхан агаар дахь бөөгнөрөл нь тодорхой хэмжээнд хүрснээр дэлбэрдэг.Газан баллон өндөр даралтан доор байгаа болохоор дотогш агаар орох боломжгүй, харин бензин эсвэл түлшний бак дотор агаарын хольц байдаг. Агаарт дэлбэрэлт болохын тулд баллоноос газ алдах нөхцөл бий болох хэрэгтэй. Дашрамд хэлэхэд газан түлшний систем бензинийг бодвол илүү хамгаалагдсан байдаг. Аваар ослын хувьд маш олон хамгаалалтын системтэй бөгөөд өндрөөс унагаах, галт сумаар буудах,маш өндөр температурын нөлөө, галын тэсвэр г.м маш олон туршилтад оруулан шалгагдсан байна. Баллоны ханын зузаан 3-5 мм бол бензиний бак 0,8 мм бас маш хүчтэй цохилт даах чадвартай. Маш аюултай авар ослын дараа машинаас юу ч үлдээгүй байхад баллон бүтэн байх жишээтэй олон тохиолдол бий.
Америкийн газын холбооноос гаргасан статистикийн байдлаар 10 жилийн турш 2400 газаар ажилладаг автомашинууд нийтдээ 280 сая км явсан байна. Энэ хугацаанд 1360 осол гаргаснаас 180 тохиолдол нь баллоны хэсэгт гэмтэл учируулсан боловч нэг ч баллон гэмтээгүй байна.
LPi системтэй машин бензин бас газаар нэгэн зэрэг ажиллах боломжтой юу? Эсвэл дан ганц газаар ажиллах уу? Хэрэв тийм бол бензинээр явдаг болгож янзалж болох уу?
LPi систем нь бензин инжекторын системтэй автомашины адил ажиллах юм байна. Шингэн газын цацралт бүхэлдээ бензинийг орлож чаддаг болохоор солонгосын газан автомашинуудад тусдаа бензин цацах систем байдаггүй юм байна.
Онолын хувьд машины хөдөлгүүрүүдийн ангилал адилхан болохоор газан системийг бензин болгож болно. Манай монгол засварчид бас хийдэг юм байна лээ.
LPi –тай автомашинд түлшний шүүлтүүр байгаа болов уу? Тэрээр бүх завгаруудад байдаг уу? Хэд орчим байх бөгөөд ямар хугацааны горимтой солих вэ?
LPi системтэй бүх автомашинууд түлшний шүүлтүүртэй. Газ нь бензинийг бодвол цэвэрхэн болохоор зарим тэрэгнүүд 4 жилийн хугацааны турш нэг ч удаа солиогүй байна. Газан шүүлтүүрийг солих үнэ өртөг нь бензиний шүүлтүүрийг бодвол хямдхан.
Өнөөгийн бензиний үнийн хөөрөгдлөөс болоод, зарим автомашин худалдагч нар солонгосоос газан системтэй машин худалдаж аваад эх орондоо оруулж ирээд бензин болгож янзлаад өндөр үнээр худалддаг нь нууц биш болжээ.
Тодруулга.
Газан баллон болгон бүхэл бүтэн аюулгүй байдлыг хангасан системтэй юм байна. Үүнд:
Газ алдагдахаас сэргийлэх: түгээлтийн гол газын хоолой тасарсан тохиолдолд аваарын хурдны хавхлага ажиллаж баллоноос гарах газыг хаана.
Баллон хэт дүүрэхээс сэргийлэх: газ өөрөө тэлэх аюултай юм байна. Гадаа -30 градус болон +20 градусын тасалгаанд баллон дах даралт ихсэж магадгүй болохоор аварын газ хаялт явагддаг байна. Үүнээс зайлс хийхийн тулд газан баллонд олон үйлдэлтэй хавхлага суурилуулдаг байна. Энэ нь баллоныг 80-85% -иас хэтрүүлж дүүргэдэггүй юм байна.
Баллоныг гэмтэхээс хамгаалах: хэрэв баллоны даралт ихэссэн бол /жишээ нь: машинд гал гарсан бол/ газан баллон аюулгүйн системийн хамгаалатын хавхлагаар тоноглогдсон байна. Энэ нь илүүдлийг автомашины гадна агааржуулалтын системээр гадагшлуулдаг байна.
Энэ бүх тоноглолууд жолоочийн оролцоогүйгээр автоматаар ажилладаг байна. Хэрэв энэ бүгдийн аль нэг нь ажиллахгүй нөхцөлд жолооч өөрөө гараар хаах боломжтой.
LPG болон LPI хоорондын ялгаатай тал
Ерөнхийдөө LPG бол олон улсын стандартад нийцсэн бөгөөд LPG-тай автомашинууд өмнөд солонгосын анхаарлын дунд байгаа. Тэр дундаас ялангуяа LPI моторыг их анхааралдаа авч байгаа юм байна. Адил түлш хэрэглэж байгаа ч ашгийн хувьд тогтуун, чанар талаасаа LPG мотороос LPI мотор хамаагүй илүү давуу талтай юм байна.
Ерөнхийдөө LPG эзэмшигч жолооч нар 5 жилийн өмнөөс LPI машиныг худалдан авах хэрэгтэй гэж үзсэн байна. LPI мотор нь одоо байгаа LPG мотортой дараах зүйлүүдээр ялгаатай юм байна.
Одоо байгаа LPG мотор бензин мотороос 60% иар хэмнэлттэй бол LPI моторын нөхцөлд бензин хөдөлгүүртэй харцуулахад 80 % -иар хэмнэлттэй юм байна.LPG мотор өвлийн нөхцөлд тохиромжгүй, харин LPI моторын нөхцөлд өвлийн нөхцөлд тун тохиромжтой юм байна. LPG мотор гүвээ толгод дээр гарахдаа хүч дутагдах тохиолдол их байдаг, харин LPI моторын хувьд хүчин чадлын хувьд хүчтэй болохоор түүн шиг асуудал нэг их байгүй. Сүүлийн үед ачааны хүнд механизмын авто машин хүртэл хэрэглэх болсон байна. LPI мотороос харвал LPG мотороос бүх талаараа илүү давуу талтай төгс юм байна. Байгаль орчинд ээлтэй нь хувьд ч бас LPI илүү давуу юм байна.
LPG моторын хийн төлөв байдалд зөв тохируулах хэцүү ч дулааны хэм дагаад эзлэхүүн хувирч өөрчлөгддөг учраас янз бүрийн асуудлууд үүсдэг. Сүүлийн 5 жилийн өмнөөс бүх такси болон үйлчилгээний, түрээсийн бас түүгээр зогсохгүй бонготой адил 1 тонн ачааны тэрэг хүртэл хэрэглэх болсон байна.
post by MOTO.MN
LPI системтэй үгүйг нь хэрхэн мэдэх вэ? яаж ялгах вэ?
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
bi odoohondo medehgui bn teriig suuliin ued garsan sonata 7 tiim baih gej bodoj bn
Uyanga bi chamd Hairtai!
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
mashin halaad ehleheeree haaz uguhuur bugluruud ugzchaad bh yum ene yuniih ve Gaz bol neeh idehgui buyu nemegdehgui bna
- GaNBaYaR
- • Moderator

- Бичлэгүүд: 8638
- Нэгдсэн: 11-р сар.12.02 11:06 am
- Байршил: Тусгаар тогтнолын өдөр 12-р сарын 29-ний өдөр.
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
газ нь шингэн байх уу?
эсвэл ахуйн газ шиг бөөн хий байх уу?
эсвэл ахуйн газ шиг бөөн хий байх уу?
Би Монгол Эр Хүн.
- xaxaxaxa
- Хайр Булаасан Гишvvн

- Бичлэгүүд: 311
- Нэгдсэн: 4-р сар.02.05 11:41 pm
- Байршил: Улаанбаатар Сонирхол: NBA
- Contact:
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Улаанбаатарт хийн түлш хэр элбэг вэ ? Би газан хөдөлгүүртэй машин авах эсэх дээр эргэлзчихээд байна.Асуудал алга гэвэл авлаа.Манай гэр тэнгис кино театартай ойр байдаг.
Re: LPG буюу газан хөдөлгүүртэй машины тухай
Энэ сэдэв яагаад хөгжихөө больчихвоо

